menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Competent Reader, Disabled Reader: Research and Application (Psychology Revivals) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032638959

Competent Reader, Disabled Reader: Research and Application (Psychology Revivals) (en Inglés)

Martin H. Singer (Editor) (Autor) · Taylor &Amp; Francis 2024-01-30, London, · Tapa Dura

Competent Reader, Disabled Reader: Research and Application (Psychology Revivals) (en Inglés) - Martin H. Singer (Editor)

Libro Nuevo

$ 82.73

$ 165.46

Ahorras: $ 82.72

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Competent Reader, Disabled Reader: Research and Application (Psychology Revivals) (en Inglés)"

In the past frustration with experimental reports had caused educators to dismiss the entire reading research enterprise. Originally published in 1982, this book attempts to abstract those experimental results relevant to developing effective reading programs. The book concentrates on the more mechanical aspects of reading skill such as visual discrimination ability, visual and auditory memory, visual-to-phonetic translation skills, and attentional strategies. These skills it is argued, account for the major proportion of variance in reading ability. The research on both competent and incompetent reading indicates the special importance of such skills to reading. The book contains three sections. Section I reviews the experimental evidence on competent reading. The review highlights consistent threads of evidence and provides a description of the competent reader's strategies for analyzing text. Section II reviews research on poor reading. This section evaluates the concept of dyslexia and stresses that reading problems are not uniform. Section III maintains that the information about competent reading strategies and the impediments to acquiring those strategies should guide educators in evaluating instructional materials and facilitate the diagnosis of reading failure. Today it can be read in its historical context.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes