menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Critical Consciousness, Social Justice and Resistance: The Experiences of Young Children Living on the Streets in India (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
296
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.1 x 15.2 x 2.3 cm
Peso
0.57 kg.
ISBN13
9781433168437

Critical Consciousness, Social Justice and Resistance: The Experiences of Young Children Living on the Streets in India (en Inglés)

Zinnia Mevawalla (Autor) · Peter McLaren (Ilustrado por) · Michael Adrian Peters (Ilustrado por) · Peter Lang Inc., International Academic Publi · Tapa Dura

Critical Consciousness, Social Justice and Resistance: The Experiences of Young Children Living on the Streets in India (en Inglés) - Peters, Michael Adrian ; McLaren, Peter ; Mevawalla, Zinnia

Libro Físico

$ 140.93

$ 234.89

Ahorras: $ 93.96

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 18 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Critical Consciousness, Social Justice and Resistance: The Experiences of Young Children Living on the Streets in India (en Inglés)"

Critical Consciousness, Social Justice and Resistance The Experiences of Young Children Living on the Streets in India reports on an investigation of critical consciousness and social justice conducted with young children living on the streets in Mumbai, India. The book explores how children--through complex, layered and diverse forms of resistant behaviours--struggled against, challenged, and at times, transformed the experiences of structural inequality, injustice and oppression they often faced in their everyday lives. Drawing on insights from critical pedagogy, the study argues that educators can work in solidarity with children, families and communities to transform--rather than simply adapt--to situations of oppression that exist both within and outside of educational contexts. It is argued that practitioners and policy makers open genuine spaces for educational endeavours that value children's dignity, understand resistant behaviour as a form of communication, and focus on transformative resistance as a praxis of citizenship.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes