menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Education in a Post-Metaphysical World: Rethinking Educational Policy and Practice Through Jürgen Habermas' Discourse Morality (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.1 cm
Peso
0.30 kg.
ISBN13
9781472569127

Education in a Post-Metaphysical World: Rethinking Educational Policy and Practice Through Jürgen Habermas' Discourse Morality (en Inglés)

Christopher Martin (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Blanda

Education in a Post-Metaphysical World: Rethinking Educational Policy and Practice Through Jürgen Habermas' Discourse Morality (en Inglés) - Martin, Christopher

Libro Nuevo

$ 90.46

$ 150.77

Ahorras: $ 60.30

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 13 de Agosto y el Martes 20 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education in a Post-Metaphysical World: Rethinking Educational Policy and Practice Through Jürgen Habermas' Discourse Morality (en Inglés)"

What does it mean to say that a person has been educated? This question forms the basis of global education policy debates; from the way governments establish funding for national school systems, to the way children are treated in the classroom. Should there be a common ethical core to such polices? What kind of educational process should aboriginal groups in Labrador, Canada, have a moral right to, and should this process be different from what children in New York's boroughs have claim to? Should a school-based curriculum, such as the UK's National Curriculum, make well-being a central concern or are there other ethical dimensions to be addressed? Christopher Martin explores these questions and argues that the best way to consider them is to view education as a matter of public moral understanding. He brings together traditions of thought central to philosophy of education, such as R.S. Peters, and connects this tradition to the moral philosophy and critical theory of Jurgen Habermas, whose theory of Discourse Morality has previously been given little attention in education circles.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes