menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
95
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 0.6 cm
Peso
0.16 kg.
ISBN13
9789811599910

Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective (en Inglés)

Liz Jackson (Autor) · Joyce Kahembe (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective (en Inglés) - Kahembe, Joyce ; Jackson, Liz

Libro Nuevo

$ 103.89

$ 144.28

Ahorras: $ 40.39

28% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Educational Assessment in Tanzania: A Sociocultural Perspective (en Inglés)"

This book examines teachers' conceptions and practices of assessment in Tanzania. Adopting a sociocultural perspective, it reveals how Tanzanian teachers understand the role of assessment in relation to their classroom practices, community and other factors. The book determines that although teachers in Tanzania generally consider assessment to be useful for evaluating and monitoring learning, improving student performance and for accountability, their assessment practices are rarely seen as directly supporting student learning; it is not that teachers do not know how to implement the mandated assessment reforms. Instead, they are reluctant to adopt and embrace the reforms because they consider them to be contradictory to their teaching roles, and overly burdensome, if not implausible, given the physical, economic and cultural contexts of teaching and learning. This book argues that improving traditional assessments, rather than radically transforming them, canbe more effective for cultivating practices that suit the physical, political, economic and cultural contexts of Tanzanian schools. Highlighting the significance of sociocultural factors in educators' professional practices, while also illustrating the major challenges in implementing global reform agendas in diverse contexts, it is a valuable resource for educators and scholars interested in development and educational reform in African contexts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes