menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Leadership, Ethics and Schooling for Social Justice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
164
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780415736626
N° edición
1

Leadership, Ethics and Schooling for Social Justice (en Inglés)

Richard Niesche Amanda Keddie (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Leadership, Ethics and Schooling for Social Justice (en Inglés) - Richard Niesche Amanda Keddie

Libro Físico

$ 222.73

$ 371.21

Ahorras: $ 148.48

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Leadership, Ethics and Schooling for Social Justice (en Inglés)"

Issues of social justice and equity in the field of educational leadership have become more salient in recent years. The unprecedented diversity, uncertainty and rapid social change of the contemporary global era are generating new and unfamiliar equity questions and challenges for schools and their leaders. In order to understand the moral and ethical complexity of work undertaken in the name of social justice and equity in diverse contexts, this book uses a range of different theoretical tools from the work of Michel Foucault. Rather than a prescriptive, best practice approach to leadership and social justice, this book draws on Foucault's four-fold ethical framework, and specifically, the notions of advocacy, truth-telling and counter-conduct to critically examine the leadership work undertaken in case studies in schools in Australia and England. Our approach makes transparent the ethical work that leaders in these contexts conduct on themselves towards creating schools that can address the equity challenges of the present climate. It illuminates and enables critical analysis of the moral imperatives shaping the equity work of school leaders and, in particular, the possibilities for transformative leadership that can work to create schools and school systems that are more socially just. Overall, the book's key aims are to: Provide an innovative and comprehensive theorising of leadership for social justice in contemporary times; Explicate the utility of key elements of Foucault's theorising of the ethical self to the domain of educational leadership; and Provide significant practical insight into the social justice possibilities of school leadership in contemporary times through two in depth case studies

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes