menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Materialities, Textures and Pedagogies (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
174
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.9 x 17.8 x 1.5 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9781138013049
N° edición
1

Materialities, Textures and Pedagogies (en Inglés)

Fenwick, Tara ; Landri, Paolo (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Materialities, Textures and Pedagogies (en Inglés) - Fenwick, Tara ; Landri, Paolo

Libro Físico

$ 201.31

$ 335.51

Ahorras: $ 134.20

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Materialities, Textures and Pedagogies (en Inglés)"

This book joins a developing tradition of 'practice-based' conceptions of learning, but with a special interest in foregrounding the materiality of educational processes. It challenges educational views that are preoccupied with developing a particular kind of human subject, and argues that relations among materials - including texts and technologies, embodiment, tools and natural forces - are key to understanding how learning and knowing emerge in collective activity.To critically examine materiality, the chapter authors draw from orientations associated with actor-network theory, but push forward these conceptions to create an important in-between place of inquiry in sociomaterial/STS studies and education. Most express concerns about visions of education that emphasise output driven learning, performativity, standardisation and representationalist forms of knowledge. They use sociomaterial approaches to make visible the everyday, particular micro-dynamics of education and learning. Their analyses reveal that power relations and the politics that infuse pedagogy are by no means confined to human interests and ideologies, but are created and sustained through materialising processes that are enmeshed with the social and semiotic. Ultimately, these sociomaterial analyses open new directions and vocabularies for reconceptualising what is taken to be pedagogy, where and how pedagogical processes occur, and what effects they have on culture and society.This book was originally published as a special issue of Pedagogy, Culture & Society.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes