menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Philosophy in Education: Questioning and Dialogue in Schools (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
254
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
25.7 x 18.0 x 2.0 cm
Peso
0.76 kg.
ISBN13
9781442234772

Philosophy in Education: Questioning and Dialogue in Schools (en Inglés)

Jana Mohr Lone (Autor) · Michael D. Burroughs (Autor) · Rowman & Littlefield Publishers · Tapa Dura

Philosophy in Education: Questioning and Dialogue in Schools (en Inglés) - Mohr Lone, Jana ; Burroughs, Michael D.

Libro Nuevo

$ 169.87

$ 283.12

Ahorras: $ 113.25

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 08 de Agosto y el Jueves 15 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Philosophy in Education: Questioning and Dialogue in Schools (en Inglés)"

Philosophy in Education: Questioning and Dialog in K-12 Classrooms is a textbook in the fields of pre-college philosophy and philosophy of education, intended for philosophers and philosophy students, K-12 classroom teachers, administrators and educators, policymakers, and pre-college practitioners of all kinds. The book offers a wealth of practical resources for use in elementary, middle school, and high school classrooms, as well as consideration of many of the broader educational, social, and political topics in the field, including the educational value of pre-college philosophy, the philosophies of education that inform this philosophical practice, and the relevance of pre-college philosophy for pressing issues in contemporary education (such as education reform, child development, and prejudice and privilege in classrooms). The book includes sections on: the expansion of philosophy beyond higher education to pre-college populations; the importance of wondering, questioning and reflection in K-12 education; the ways that philosophy is uniquely suited to help students cultivate critical reasoning and independent thinking capacities; how to develop classroom communities of philosophical inquiry and their potentially transformative impact on students; the cultivation of philosophical sensitivity and positive identity formation in childhood; strategies for recognizing and diminishing the impact of social inequalities in classrooms; and the relationship between introducing philosophy in schools and education reform.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes