menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Relative/Outsider: The Art and Politics of Identity Among Mixed Heritage Students (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
200
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.8 x 15.9 x 1.3 cm
Peso
0.29 kg.
ISBN13
9781567505511

Relative/Outsider: The Art and Politics of Identity Among Mixed Heritage Students (en Inglés)

Kendra R. Wallace (Autor) · Praeger · Tapa Blanda

Relative/Outsider: The Art and Politics of Identity Among Mixed Heritage Students (en Inglés) - Wallace, Kendra R.

Libro Nuevo

$ 114.42

$ 158.92

Ahorras: $ 44.50

28% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Relative/Outsider: The Art and Politics of Identity Among Mixed Heritage Students (en Inglés)"

The author explores the ethnic and racial identity formation among high school and college students of racially mixed heritage. The portraits in this book provide a thorough examination of the dynamic ethnic and racial lives of a multifaceted and growing segment of students. Unlike most recent projects on mixed heritage people which are narrow in scope and focus on one set of backgrounds (e.g., black and white or black and Japanese), the subjects in this study represent a vast array of heritages, including those of dual minority ancestry. The students' stories speak volumes about the uneven nature of racial and ethnic experience within and across traditional communities in contemporary U.S. society. Unlike studies analyzing broad intergroup processes, this work begins by examining the cultural dynamics of the home, contributing valuable insights into the otherwise invisible lives of mixed heritage families. Processes of enculturation and discourse acquisition are considered in the development of ethnic identity. The book also helps to frame how changes within the U.S. racial ecology lead many recently mixed heritage individuals to see themselves as occupying (un)common ground. Finally, this work offers recommendations for educators concerned with creating school contexts that are critically supportive of human diversity.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes