menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Responsibility: Philosophy of Education in Practice (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
144
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
19.8 x 12.9 x 2.5 cm
Peso
0.45 kg.
ISBN13
9781350302617

Responsibility: Philosophy of Education in Practice (en Inglés)

Barbara S. Stengel (Autor) · Marit Honerød Hoveid (Ilustrado por) · Ian Munday (Ilustrado por) · Bloomsbury Academic · Tapa Blanda

Responsibility: Philosophy of Education in Practice (en Inglés) - Stengel, Barbara S. ; Hoveid, Marit Honerød ; Munday, Ian

Libro Nuevo

$ 27.95

$ 46.58

Ahorras: $ 18.64

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Responsibility: Philosophy of Education in Practice (en Inglés)"

Students, parents, teachers, leaders, and policy-makers generate and take responsibility for their efforts, often without understanding the nature of the responsibility they hold. Barbara S. Stengel argues that every educational interaction is a call to and opportunity for responsibility for all involved. In short, responsibility represents the goal for students, the guiding vision for educators' practice, and a useful design principal for leaders and policy makers. Using a critical pragmatist framing of the concept of responsibility, Stengel shows how greater attention to responsibility allows for a deeper understanding of diversity and equity as well as individual and common goods. It enables a deeper understanding of the moral dimensions of teaching and learning prospectively in growth rather than retrospectively in blame. The philosophical discussion of responsibility is coupled with discussion of the lived experiences of students, teachers, aides, and administrators and draws evidence from a case study of a middle school turnaround in Nashville, USA. The Bailey Middle School community developed a reading of responsibility that matched educators' intuitions and experiences of their work, while enhancing students' understanding of their place in the world. The book represents a call for educators to be, and become, responsible for their and their students' lives-in-common and the individual well-being of all in the community.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes