menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Learning Community Experience in Higher Education: High-Impact Practice for Student Retention (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
132
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780367884819
N° edición
1

The Learning Community Experience in Higher Education: High-Impact Practice for Student Retention (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés)

Susan Mary Paige; Amitra A Wall; Joseph J Marren; Brian Dubenion; Amy Rockwell (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

The Learning Community Experience in Higher Education: High-Impact Practice for Student Retention (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés) - Susan Mary Paige; Amitra A Wall; Joseph J Marren; Brian Dubenion; Amy Rockwell

Libro Nuevo

$ 41.72

$ 83.43

Ahorras: $ 41.72

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Learning Community Experience in Higher Education: High-Impact Practice for Student Retention (Routledge Research in Higher Education) (en Inglés)"

Offering an interdisciplinary qualitative approach, this book examines and evaluates the role and benefits of a Learning Community (LC), a high-impact practice for student retention in higher education. Grounded in in-depth case studies and first-person student experiences, the authors studied four student cohorts (sophomore, junior, senior, and graduate students) who participated in a full immersion LC experience at an urban public four-year college in New York. Focusing on the maturity students develop as they progress toward their degrees, the authors evaluate the impact of the learning community on the students' experiences, perceptions, successes and obstacles. A powerful demonstration of the effects of connection and comradery on learning, this account explores how the LC helps the decision-making of those in higher education administration regarding high impact student interventions.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes