menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Aprovecha esta PREVENTA
portada The Politics of Incompetence: Learning Language, Relations of Power, and Daily Resistance (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
206
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781666936230

The Politics of Incompetence: Learning Language, Relations of Power, and Daily Resistance (en Inglés)

Doerr, Neriko Musha ; Austin, Theresa ; Doerr, Neriko Musha (Autor) · Lexington Books · Tapa Dura

The Politics of Incompetence: Learning Language, Relations of Power, and Daily Resistance (en Inglés) - Doerr, Neriko Musha ; Austin, Theresa ; Doerr, Neriko Musha

Libro Nuevo

$ 3,817.70

$ 5,302.37

Ahorras: $ 1,484.66

28% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Internacional entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Politics of Incompetence: Learning Language, Relations of Power, and Daily Resistance (en Inglés)"

"Incompetence" is not an objective state lacking competence nor a kind of deficiency that needs to be filled. Rather, it is a constructed state that is productive, working in tandem with its opposite, "competence." Perception of incompetence/competence works as what Michel Foucault (1977) calls a technology of "normalization" that pushes individuals to aspire to follow a shared norm, while hierarchically differentiating individuals according to their proximity to the aspired norm. The notion of incompetence is thus "productive" in that it turns individuals into specific kinds of "subjects" (Foucault 1977). The Politics of "Incompetence" Learning Language, Relations of Power, and Daily Resistance further investigates other productive processes around the perception of "incompetence" specifically through its intersections with various ideologies--"academic achievement," teacher-student hierarchy, "native speaker" ideology, normative unit thinking, and privilege of vulnerability--as such intersections generate new knowledge, new reflection on one's assumptions and privilege, new space for marginalized language, and more. This volume opens up a new area of study--productive cultural politics of "incompetence"--by focusing on language learning in diverse contexts: Japanese as a Foreign Language classrooms in US colleges, Italian language tourism in Italy, and indigenous Māori language revitalization at an Aotearoa/New Zealand school.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes